אז כמו שכבר הזכרתי, חזרנו לפני שנה. זאת היתה הזדמנות מצויינת בשבילנו לשנות ולשדרג את הבית (שלא נדבר שלא היינו נכנסים בכלל עם כל ה"מזכרות" בדירה הקודמת...). אחרי חיפושים מטורפים, פגישות עם מתווכים וריצות אין סוף, מצאנו משהו. אמנם לא מה שהיה לנו בדימיון, אבל איכשהו, כשניכנסנו - הדירה הזאת "עשתה לנו את זה". היא היתה ריקה (שלפעמים זה יתרון בולט) ומוזנחת מאוד. פשוט דירה "עייפה" שזקוקה לחום ואהבה מחודשת....
עם המון רעיונות לשיפוץ ושינוי - החלטנו (וזאת היתה החלטה מ מ ש מהירה...).
אז קודם כל עשינו שיפוץ SOS באמבטיות, שברנו גם חדר לטובת הסלון, קצת צבע ופרקטים ואופס... נגמר התקציב.
ומה עם המטבח???
במצב הזה - של מטבח בצבע בוק - ובמצבו הנוכחי - זה היה כמעט בלתי אפשרי (בעיקר עבורי, בואו נדייק...)
האמת, לא ממש ידענו בהתחלה מה לעשות איתו? להחליף הכל? - זה יקח נצח עד שנצליח לחסוך סכום כזה... לשדרג חלק? להחליף את דלתות?
בקיצור, אני אתן לתמונות לדבר...
ככה המטבח ניראה ביום הקניה...
שלב 1: הלפני

המטבח כאמור, לא נישאר בצורה הזאת לאורך זמן.... בתקציב של פח צבע מקשר ופח של צבע שמן צבעתי באישון לילה את הקרמיקה עם הדובדבנים (למרות התנגדותם הרבה של הסובבים...).
התוצאה היתה מדהימה! אף אחד לא יכול היה להבחין שזוהי בעצם קרמיקה "צבועה" (ממליצה בחום למי שרוצה להשיג שדרוג מיידי בתקציב נמוך וללא בלאגן...)!
הוספנו גם אי עם מגירות וכסאות מאיקאה, וזאת התוצאה...
עם אותם פחי צבע, ותוספת של ידיות.... המטבח נצבע בצביעה ביתית (סופשבוע של צבע בשיער וריח טרפנטין) ארונות הויטרינה השמאליים - הוסרו והפכו למדפים פתוחים, הויטרינה שימין (זאת שבזוית... נצבעה אף היא...כן, כן, הכוונה לזכוכית...) והמטבח כבר ניראה הרבה יותר ידידותי...
שלב 2: צבע וידיות...
המטבח אכן קיבל שידרוג מדהים ומיידי אבל השיש והברזים היו במצב סופני... (מה שבתמונה קצת קשה לראות...) - אבל עם כל אלו חיינו בשלום (יחסי) עוד כמעט 9 חודשים... 
והיום הגדול הגיע. עם שיפוצניק נחמד, המון רצון לשנות ותקציב קטנטן... 2 קלאפות מאיקאה, הקרמיקה הוסרה, שיש לבן וחדש, כיור מודרני וברז גאה...
וכך נולד המטבח המחודש שלנו....
שלב 3: המטבח המחודש (בהרגשה של חדש):
הארונות העליונים הוסרו וקיבלו חיים חדשים במחסן, 2 ארונות צרים (רוחב 30 ס"מ) התאימו לנו בדיוק אחד מעל השני - מצידו הימני של המקרר.
הארון הפינתי שהיה ב-45 מעלות (עם קרוסלה), נוסר לפינה בזוית ישרה לקבלת מראה עדכני ורענן יותר עם חצי מדף שמכיל הרבה יותר... והדלתות - נוסרו מתוך הדלתות של הארונות העליונים שהוסרו...
ולגבי המנורות....
מאיה



למרות שכבר ראיתי את כל הנ"ל בעבר אינני יכולה שלא להתפעל ולהעריץ – מחדש את השיפוץ הזה. מקסים ובטוב טעם – מדוייק ונעים. כל הכבוד, הגיע הזמן שכולם יראו וידעו… מאיה – זה ממש נפלא ! כל הכבוד !
This kitchen looks really beautiful. Great job.
פשוט לא להאמין. ועוד יותר לא להאמין שעד עכשיו לא היה לך בלוג.
מאיה ,פשוט מדהים!!!
אהבתי הכל!!מחכה לעוד… (-:
את מדהימה.
לא יאומן מה אפשר לעשות ממטבח, שאני קרוב לוודאי הייתי משאירה אותו כפי שהוא
או הורסת הכל ומששקיעה הון כדי להגיע לתוצאה טובה פחות.
מדהיםםם
וואוו…מדהים, אין מילים!
הצביעה של ארונות המטבח עם המקשר והצבע-זה באמת יוצא איכותי כמו שזה נראה?
אני נורא רוצה לעשות את זה בחדר שינה שלי, אבל מפחדת שזה יראה זוועה.
באיזה סוג של צבע מדובר?
והבלוג שלך- מרתק ועושה חשק וטעם לעוד,
יערית
זה איכותי ברמה סבירה בעיניי (עדיין זאת צביעת מברשת ולא צביעה בתנור, שהיא עדיפה בהרבה אבל גם יקרה…). אם היינו משייפים את הדלתות עד שיכבת העץ, אני מניחה שזה היה אפילו טוב יותר (אבל מי שלא יכול לדחות סיפוקים כמוני… מגלה את זה אח"כ…). השתמשנו בצבע שמן של נירלט (אוניאור). אני יודעת שיש גם אחד (אוניאור) על בסיס מים שיכול לתת תוצאה יפה (צריך גם מקשר מתאים) – אבל לא ניסיתי…
מה כבר אפשר להפסיד? אני בעד לנסות – מקסימום צובעים שוב או שולחים לצביעה מקצועית….
חוצמיזה תודה על המחמאות… אני מסמיקה כאן…
תודה רבה על המענה, והמחמאות בהחלט מגיעות לך!
למה השתמשת בשמן ולא במים? את חושבת שזה יוצא טוב יותר?
האמת…זה מה שייעצו לי, אבל בפעם הבאה – אנסה במים. בהחלט יותר ידידותי למשתמש…
יו…איזה מקסים
הבאת לי חשק גם לצבוע את המטבח המזעזע שלי …
גם אנחנו קנינו דירה שבאה עם מטבח (במצב מעולה)מיכוון שבעל הבית הקודם אומנם היה נגר אך הבנה בטעם ממנו והלאה….
וגם לנו נגמר התקציב …במטבח….תואמיני לי אחרי שקראתי את הפוסט שלך, נהיה לי חשקקקק
אני מקווה שזה לא תהיה חוצפה לשאול אבל אני חולה על המנורות האלו ראיתי אותן בבית קפה בת"א ברחוב הארבעה בצבע אדום וכבר אז תלהבתי מהן, אפשר לשאול מהיכן הן ?
תודה
איילת
ואוו, איזה שינוי, נהדר.
שאלה לי-אם הבחנתי נכון, אז הידיות המקוריות היו קצרות יותר ממה שאתם שמתם, מה עשית עם החורים שנשארו?
נכון, הידיות שונו ואת החורים סתמנו ב"שפכטל עץ" ואח"כ שיוף קל. את החורים לידיות החדשות – כבר עשינו מחדש.
אחלה מטבח.
מהיכן המנורות המדהימות?
מנורות דומות לאלו אני חושבת שאפשר למצוא באולטרה בנמל ת"א. את אלה הספציפיות הכנו בעצמנו.
כמו שאומרים: "היה שווה לחכות", ראיתי את הכל והמטבח פשוט מקסים. כבר בשלבי הבישול הוא נראה מעולה, והתוצאה המוגמרת מדהימה. תודה על השיתוף.
במילה אחת – ווווווווווווווואאאאאאאאאהו.
איך שפחית צבע יכולה לחולל שינוי כזה במטבח….
קוראת סמויה ונהנית מהפוסטים.
חיכיתי חיכיתי וזה לא הגיע, מתי הפוסט על המנורות המדהימות? עד מתי נחכה 🙂
שמי שייה ואני חברה של חגית אביט-לצפני לאחרונה נכנסתי לעינייני עיצוב בית… והיא שלחה לי את הפוסט. אני מתפעלת מהעבודה שעשית…. אבל ממש!!!! ובעיקבותייך אני פשוט חייבת לצבוע שידת עץ כהה שיש לי גם ללבן. באיזה צבע אני צריכה להשתמש? צריך לשייף את הארון לפני? בטח מלא שכבות…. ואני גם לא בטוחה שאני מספיק מוכשרת בשביל זה….. ולגבי המנורות – מ ה ה מ מ ו ת !!!!! גם אני מחכה לפוסט לגביהן. תודה על ההשראה שייה
היי
רציתי לשאול את צביעת הקרמיקה התגלתה כעמידה, האם הצבע לא התקלף לאחר זמן וכו'? ובנוסף האם לא צריך להוסיף שכבת לכה?
המון תודה
הצביעה במטבח בהחלט היתה עמידה בצורה סבירה לגמרי. באזורים שנגישים מאוד למים (ממש רטובים) – הצבע יכול להתקלף מעט ואז צריך לעשות תיקונים קוסמטיים… (אנחנו לא הגענו לשלב הזה אבל זה בהחלט יכול לקרות)
לגבי הלכה – לא ניסיתי. מצד אחד זה בהחלט יכול להגן ולאטום אבל אם בכל זאת נוצר קילוף, התיקון הוא קצת יותר בעייתי.
בעקרון – הכל תלוי באריחים. אם הם מחוספסים יחסית – הצבע יתפס עליהם טוב יותר – ואם חלקים… אז פחות.
אם המראה המקורי קטסטרופלי – הצבע בהחלט עדיף בעיניי! מקווה שעזרתי, בהצלחה!!!
זה מדהים לראות מה אפשר לעשות עם הרבה רצון ויצירתיות במינימום תקציב
החכמתי! תודה