כשפנו אליי מ"זמנים מודרנים" בהצעה לעצב שולחן חג לילדים לראש השנה (כזה שהוא לא רק יפה אלא גם "מפעיל" ילדים) זה נשמע לי ממש "פרוייקט בהזמנה". סה"כ זה נושא שקרוב מאוד לליבי בשנים האחרונות...
"שולחן ילדים" היא דרך נהדרת להעביר את הארוחה בנועם, כשהמשפחה גדלה ועם השנים התווספו גם הרבה ילדים. כך "הקטנים" עסוקים בשלהם בקצב שלהם, בעוד אנחנו, הגדולים... מתענגים בשקט על המאכלים המסורתיים שחיכינו להם שנה שלמה.
עיצוב השולחן שלי נולד מתוך מחשבה לפנות לכולם. לאלה שאין להם יותר מדיי זמן להתכונן ולרוץ לקנות במיוחד, לאלה שלא ממש מתחשק להם להוציא הרבה כסף, לאלה שתמיד חושבים שהם לא יכולים (אבל ממש רוצים...), לאלה שאין להם "רק בנות", וכמובן לכל אלה שמראה השולחן לא פחות חשוב להם... מהאוכל!
אז בראש השנה הזה, החלטתי להעמיד את הדג במרכז השולחן שלי. אף פעם הוא בעצם לא קיבל את תשומת הלב הראויה לו, בראש השולחן...
הדג הוא סמל למזל, מביא ברכה ואם ממש התמזל מזלכם... הוא גם יגשים לכם משאלות 🙂
הוא המאכל החגיגי שמוגש בערב החג (מה שיפה, שבכל עדה בווריאציה שונה משלה), וכמובן מזכיר לנו שנה אחרי שנה - שניהיה תמיד לראש...
ולא להבהל!
את כל ההוראות והגיזרות, תוכלו להוריד ממש כאן ולהדפיס במדפסת ביתית!
בחרתי להרכיב את השולחן שלי מחומרים זמינים ונגישים לכולנו ולערוך אותו בעזרת כלים נטראלים כששידרוג ושינוי קל של אביזרים, יכול לייצר בכל פעם שולחן ב"לוק" אחר. כלים כאלה יכולים להימצא בכל בית. צלחות וכלים במראה "נקי", מפה לבנה עם ראנר עשוי בדים הקנויים לפי מטר (שאפילו לא תפרתי...) ושילוב של 2 מפיות נייר פשוטות.
סביב שולחן הילדים שלי, כל ילד מקבל דג נייר מוכן (תפור, או משודך בשדכן סיכות משרדי) אותו הוא יכול לקשט ולצבוע ועליו הוא יכול לכתוב ברכות ואיחולים לחברים סביב השולחן.
אחרי שכל הדגים מוכנים וצבועים - מפזרים את כולם על השולחן ואז כולם “יוצאים לדייג” של ברכות ואיחולים...


גם הדגים וגם החכות מכילים מגנטים פשוטים שמאפשרים את "הדייג".
את הדגים אפשר לתפור במכונת תפירה או לשדך בשדכן סיכות משרדי פשוט ולמלא בשקית ניילון פשוטה של סופר:

להשלמת המראה, הסכו"ם והכוסות נעטפו (כמו דגים) ב"נייר עיתון" של ברכות שאפשר לצבוע:

גם הכיסאות קושטו בדגים תלויים:

למתקדמים ולאלו שרוצים להוסיף “עוד דגים לים”, אפשר להוסיף עוד דגי בד תפורים וממולאים אקרילן שנשארים למזכרת גם הרבה אחרי הארוחה....
אי אפשר בלי כמה סירות נייר (קיפול אוריגמי פשוט, ממש כמו שעשינו כשהיינו קטנים):

אז מה צריך?
לעריכת השולחן:
- כלים נטראלים בצבעים מתאימים (כמובן שאם הילדים צעירים מאוד עדיף להשתמש בכלים חסינים יותר...)
- מפה / ראנר צבעוני מתאים
- סל לאיסוף הדגים
- טושים, צבעים, מדבקות....
לכל הגיזרות וההוראות המפורטות: מורידים את קובץ ה - pdf, מדפיסים, ופועלים לפי ההוראות הכתובות.

דגי נייר (הילדים יכולים לעזור בהכנה):
- נייר להדפסה במדפסת בייתית בגודל A4 (נייר אריזה חום או כל צבע אחר שתבחרו)
- מגנט פשוט (ניתן להשיג בחנויות היצירה)
- שקיות ניילון פשוטות של סופר למילוי הדג
- מכונת תפירה או שדכן סיכות משרדי
- מספריים
- מדפסת בייתית
- שיפודי עץ פשוטים
- מגנטים
- חוט שפגט (או כל סרט אחר)
- אטב עץ קטן (ניתן להשיג בחנויות היצירה)
- שאריות בד החתוכות לרצועות - או נייר דבק לליפוף.
הוראות הכנה: מצמידים 3 שיפודי עץ בעזרת נייר דבק - בשני בקצוות ופעם אחת גם באמצע "החכה".
מלפפים את החכה ברצועות בד קטנות (פסים דקים של שאריות קרועות לאורך) קושרים אחת לשניה ולקצוות החכה. קושרים חוט שפגט (או כל סרט שתבחרו) לקצה החכה. קושרים אטב עץ קטן בקצה החוט ובו "פיתיון" - מגנט.


שפנות הנסיון שלי בפעולה...

וכך נשמעות דקות ארוכות של שקט...
שתהיה שנה נפלאה, מלאת אושר ומזל, ושכל המשאלות שלכם... יתגשמו!
שנה טובה!
מאיה







א י ז ה י ו פ י !!! מקסים, יצירתי, מפעיל ומרגיע . פשוט תענוג לעיניים ולנפש!
מקסים, מקסים!!!
הכל פשוט מקסים – העיצוב, הצבעים, ההפעלה, הביצוע!!!
שתהיה שנה נהדרת!
יצא מהמם! מקורי ויצירתי כמו שרק את יודעת
שנה טובה מלאת אושר שמחה והגשמה
תמשיכי להפתיע אותנו
שנהיה לראש ולא לזנב!
פשוט משגע!!
מאיה, גם אני מעצבת גרפית. הרבה זמן לא נתקלתי בעיצוב כל כך פשוט ושובה לב.
פשוט מקסים!! כיף להתחיל ככה את השנה החדשה. תודה ומאחלת לך שנה יצירתית ושמחה כמו השולחן הזה.
מהממת אחת איזה שולחן משגע ויצירתי!
וואו!
הלוואי שהיה לי זמן ואנרגיות רק לדמיין שאני עושה את זה…
מקורי, מיוחד ומפתיע.
שנה מצויינת לכולכם.
פשוט מקסים ויפהפה!
איזה יופי!! את פשוט מקסימה! יופי של פוסט!
מקסים ! מלא חן , יופי ויצירתיות !
שנה טובה ומתוקה
מקסים! אני אכין את זה לבת שלי 🙂
(מאיה מה עם פוסט על המנורות במטבח שלך?)
פשוט קסום !!רעיון מדהים ………………
מדהים….ממש נפלא,יצרתי………….אני מאמצת לחג
מאיה יקרה, יש הרבה דגים בים אבל את, מסתבר כל פעם מחדש, אחת ויחידה!
מקסים ביותר
נראה לי שכדאי אמץ את זה גם למבוגרים…..
קל יותר מאשר ללכת לחנות הדגים,לעמוד בתור,להריח……
לבא הביתה,לשטוף ,לקלף ,לחתוך ,לבשל ,להדיח כלים ,לסדר ,לקרר……
שתהיה שנה נפלאה
מהמם. כבר אמרתי לך כשראיתי את ההפקה שלך כשהתבצעה ואני חוזרת ואומרת גם עכשיו. …..
פשוט נהדר.
אלופה אחת. (בדיוק אני מכינה לך עכשיו מפה עם כל הסימונים השווים פה…)
נשיקות
מאיה, את עושה דברים מדהימים. בתור "דוסית" יהיה לי קשה ליישם את עניין הצביעה בחג עצמו, אך זה בהחלט מקור להשראה. אגב, בעלי עובד עם בעלך, תשאלי אותו על צביקי רדזינר… דרכו שמעתי על הבלוג שלך. תענוג לראות את התמונות בכל פעם. שנה טובה!
כמה נקי ומקסים! כמו הים! מהיכן הבדים? יותר נכון- הבד ממנו עשוי הראנר?
תודה מירי, הראנר מורכב מבד פישתן שקניתי באיקאה (זה שכבר מעובד בצדדים) וכמה רצועות בד מהקולקציה החדשה של Sarah Jane. הנחתי, גיהצתי ואפילו לא תפרתי ביניהם כי אני מתכננת להם עוד עתיד בתור משהו אחר…
תודה! לא ידעתי שיש לה בדים מנוקדים בקולקציה..
מקסים ביותר!
שנה טובה ויצירתית לכולנו
והמון תדה!!
איזה יופי
ממש מרגישים את השקט
תודה רבה לך עך הדרכה מעולה ופוסט כלכך מושקע
שתהיה לך שנה נהדרת
רינה
נראה מתוק ומקסים ממש!
מקסים מקסים מקסים!
איך אני מקנאה בעצמי שאני מכירה אותך….
הכל עשוי בטוב טעם שפשוט אין מילים לתאר את המושלמות של הדבר הזה.
שנה טובה!
מאיה שלנו היקרה!
נפלא. הכל מעוצב בסטייל כפי שאת יודעת ורגילה. הרעיון מקורי ויפהפה. הסייעות שלך אף הן מקסימות.
שנה טובה מאושרת ומתוקה ועוד הרבה יצירתיות.
מליון חבוקים
אוהבת תמר(וגם חיים כמובן).
יא, מקסים, בהחלט מתכוונת "לדוג" את הרעיון.
פשוט ומדהים
אהבתי את רעיון מרכזיות הדג. ולהעסיק את הילדים בזמן ארוחה ארוכה, זה רעיון נהדר . שתהיה שנה טובה .
ראיתי את תמונתך הבוקר בידיעות וקראתי את הכתבה.
כרגיל, אין עליך ברעיונות ובביצוע.
הכל מקסים ויפהפה וכמובן שיש לך גם עוזרות מקסימות.
שנה טובה וחג שמח
איזה יופי, ראיון מדהים ותודה רבה על השיתוף
מקסים! רעיונות מדליקים! תודה רבה ושנה טובה.
נפלא!!!!
שנה טובה מלאה ביצירות !
:)רינה
מקסים הרעיון ועוד יותר הביצוע…ובמיוחד אהבתי את לקיחת הקרפיון המכוער שאוכלים אותו בראש השנה….תמיד פחדנו מהראש שלו על הצלחת כילדים….או בוריאציה הגרוסה שלו גפילטע פיש….והפכת אותו למלך השלחן שנראה במיטבו….
שתהיה לך שנה טובה…..שגית
דבר ראשון אני שמחה שפרסמת פוסט, חיכיתי הרבה זמן…
הרעיון מבריק ומקורי, אהבתי שחשבת על הכל – כולל על זה שהחומרים יהיו זמינים, פשוטים ולא יקרים,
תמיד אני מזילה ריר על בדים יפים שמוזמנים מחול, מפיות ואביזרים אחרים שעולים המון ואז זה נהיה בשבילי תירוץ לא לעשות כלום, והפעם התירוץ הזה התבטל – הכל מהארץ, הכל זמין ולא יקר…
גם הרעיון של לתת פוקוס על הדגים (לא עוד תפוח ורימון) מאד מקורי, הפכת משהו לא אסתטי למקסים,
כל הכבוד!
ביג לייק 🙂
מאיה יקרה שלי,
איזה כייף לי, הלב מתרחב תמיד לראות
כמה רעיונות מקוריים, יופי ועידון את יכולה להעניק.
תמשיכי ליצור, לעצב ולעסוק רק בדברים יפים.
יצירתי, מזמין ועשוי בטוב טעם.
מוכשרת שכמותך (: איזה יופי !!!!
שנה טובה וחג שמח
ושנה עם המון המון דגים …
פשוט מקסים!
אחד הרעיונות, ויותר מכך – הביצועים – הכי יפים שראיתי.
שתמיד נהיה לראש ולא לזנב 🙂
יש להפקה שלך מין איכות נקייה ומרגשת באותו הזמן – בדיוק ההרגשה שיש בראש השנה.. צבעוניות מרגיעה ונפלאה ודגי הבד שובים והפרינטים נהדרים! סחתיין על הסטיילינג – כייף גדול!
נהדר! רעיון נפלא ומקורי! צילום מקסים!
עשית לי חשק למרות שאני עוד טרם שלב הילדים… 🙂
פשוט מדהים!
השולחן יפייפה! ההדרכה נפלאה…
את הכי הכי הכי מדהימה! כמה יצירתיות ורעיונות בשולחן חג אחד והכל בלי לקנות ולהשקיע מלא כסף.
הרעיון מדהים, הביצוע נפלא ואת יפהפיה. מה עוד צריך? שנה טובה וחג שמח!
הרעיון מקסים
אפשר לקבל את רשותך לשימוש בכיתה עם התלמידים?
תודה
בטח! לכבוד הוא לי!!! וזה בתנאי שאת שולחת לי תמונות… בהצלחה!
מדהים!!!!!
איזה רעיונות נהדרים וביצוע עדין ומושלם-שאפו על הפקה נפלאה ושתהיה שנה נהדרת
פשוט נפלא, שנה טובה!
נורא יפה
כל כך מקורי
רציתי לשאול מהיכן מגיעים הבדים של שרה ג׳יין. האם אפשר למצוא אותם בארץ או שאת מזמניה דרך האינטרנט?
תודה
אין עליך! איזה רעיון משגע ואיזה תמונות מקסימות!!
שנה טובה!
EIN ALAYICH!!!
Wow, amazing project, funny enough I just an hour ago made some stuffed fish and other shapes for Rosh HaShanah and also thought they'd be great on the table! this is my first look at your site can't wait to see what else you've been up to!
פינגבאק: החמישייה הפותחת | Mikolla