הגזמתי לגמרי. אני מבינה את זה כשאני רואה שהפוסט האחרון שכתבתי פורסם בשלהי החורף (!) ועכשיו הוא ניראה רחוק מאי פעם... מה שנותר לי עכשיו זה לכתוב על כל מה שעשיתי (ועשינו ועושים) בחודשים האחרונים:
אז חוב קטן/גדול ראשון - פינת האוכל שלנו!
את ה - Pacifica הזאת, פגשתי לראשונה לפני כמה שנים אצל חברה טובה, בעלת טעם משובח במיוחד (ואני מתכוונת ממש במיוחד!). אז, לא ידעתי אך הבית הבא שלנו יראה, אם יהיה מקום לסוג כזה של שולחן... ובעצם, גם היתה לנו פינת אוכל אחרת שבסה"כ אהבנו... אבל הוא פשוט נחקק בזיכרוני.
הימים עברו, ופינת האוכל הזאת... איך לומר, חיכתה ליומה...
וזה קרה. בסופו של דבר החלטנו (יותר נכון אלון החליט (-: ) שאת פינת האוכל שלנו, הוא בונה בעצמו, ואת הכיסאות אנחנו אוספים. מכל מקום, ובעדיפות - כאלה שננטשו.
אחרי ברורים, מדידות ותכנונים, הגיע יומו הגדול של השולחן! קרשים קרשים (עץ אלון מוקצע) עלו להם לקומה השלישית... ועוד קומה אחת, למחסן העבודה. שם... בתנאים מצחיקים, נולד לו השולחן...
קודם כל חיבור ויצירת הפלטה

קושרות, רגליים ועוד שיוף אחרון...
תוך כדיי, המשיך שלב האיסוף. זה לא לקח הרבה זמן. התחלנו עם כסא ראשון שהיה לנו ועוד שבעה נאספו די בקלות מכאן ומשם... (מסתבר שאם גם מגייסים חברים לפתוח את העיניים זה הולך ממש מהר...) חלקם היו במצב קשה עד קריטי - וקבלו טיפול SOS. חלקם רופדו מחדש וחלקם, פשוט רק נצבעו.
מה שלא לקחנו בחשבון זה המשקל הכולל של השולחן שהפך להיות האתגר הגדול בכל הפרוייקט הזה.
רק לכה שקופה על בסיס מים (שבכל זאת נתנה איזה גוון לצערי), וזהו. מוכן:





אז מה נותר? החלק הכייפי של הטאצ' הקטן.
את הראנר הזה, רציתי להעשות כבר מזמן - זכרתי שאי שם, במעמקי חדר הארונות של ההורים שלי, חבוייה שקית גדולה של מפיות קרושה שרובן נאספו לפני שנים, בכל ביקור של דודה ריקה האגדית בארץ. הן נאספו בשקית, שתפחה ותפחה... ונשכחה שנים אי שם בארון.
בהתחלה הנחתי אותן אחת ליד השניה ותפרתי בתפר רף/זמני בחוט אדום (שאפשר יהיה להרים את הכל לתפירה, ובכל זאת להתיר את התפר הזמני בסוף התהליך). את החיבור הסופי עשיתי במכונת תפירה בתפר זיגזג צפוף (תודה לנתנאלה על הטיפ), ולמרות התפר זמני, הכל עדיין זז ומשך (כניראה בגלל אורך הראנר) ודרש המון סבלנות... (ראו הוזהרתם!)

סט תה קטן שקנינו בבלגיה, בעיירה הקסומה (ומומלצת בחום) Louven ביריד יד שניה מאולתר - מצא לו מקום כבוד ונתן את הטאצ' האחרון..
4 כסאות בעלי מושב מרופד - רופדו מחדש במגבות מטבח שנקנו ב H&M Home שגיליתי במקרה, בסניף באמסטרדם (זה שממש על כיכר דאם, באחת הקומות העליונות - לא רואים מבחוץ אבל מבפנים נגלית קומה קטנה וקסומה השייכת רק לבית)






מה גודל השולחן? הוא נראה ממש מקסים ואין על משהו אישי שבונים לבד.
תתחדשי!
תודה! מסכימה איתך שהכי כיף לבנות לבד. לא תמיד יש זמן וגם לא תמיד משתלם, אבל אין על הכיף הזה, אחרי שהכל מוכן… ומידות השולחן 105X220 ס"מ וללא הארכות.
ועוד שאלה קטנה – עם איזה צבע השתמשת לצביעת הכסאות? יש לי גם כמה שדורשים טיפול ….
הכסאות שוייפו ונצבעו בצבע מקשר וצבע אוניאור (על בסיס מים) 8663W של נירלט. בהצלחה!!!
מה זה צבע מקשר? לפחות נלמד משהו היום 🙂
משהו-משהו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
היי מאיה ואלון,
מקסים. פשוט ומקסים. בלי שום דבר מיותר.
גם האקלקטיות של הכסאות שמאוחדת בצבע הלבן – מיוחדת במינה.
הכל אצלכם נראה כל כך פשוט… מעורר קנאה.
נהיה בקשר,
עדו.
היייייי יקירנו! תודה תודה… וד"ש חם!
מקסים
יו, איזה מגניב זה שכל כסא שונה מהאחר! והכי התאהבתי בראנר….. מהמם!!!
אהבתי את הגימורים של השולחן! והכיסאות מקסימים – פשוט נהדר 🙂
וואו!! מדהים, קסום, יפה, מלא סטייל, מיוחד, אישי, אני כל כך אוהבת!!!!
תתחדשו!
משגע, המפיות פשוט מהממות. והשולחן עבודת אומנות.
מאאאקסים!! רושמת לפניי – לטפל בכל הקרושה שמצויים פה בבית ולצבוע כבר את כסאות האוכל… רשמתי.
מאיה לונג טיים
מאוד יפה בעיניי!
כל הכבוד
יגאל
יש! סופסופ פוסט לכבד את היצירה המרשימה הזו. יצא מושלם.
מקסים כה כהרגלך…..דרישת שלום…..שגית
איזה כיף !!! למרות שכבר ראיתי את הפלטה בהתהוות בלייב, ותמונות ששלחת – עדיין – מרגש ומלהיב ! אתם פשוט אלופים ! כל הכבוד לאלון על האמביציה ועל התוצאה הלא מובנת מאליה – ותזכרי שלא ציינת בפוסט שהוא לא מקבל הזמנות. דמך בראשך….. השולחן והכסאות יצאו נפלא – מאוד לטעמי, עכשיו אנחנו ממש תאומות פאסיפיקה … את שלנו כזכור קנינו בזכותך ואנחנו מאוד נהנים ממנו… וגם הראנר – הכנתי כזה גם כשדברנו מזמן (כמה חנויות ט'ריפט ויש מספיק דוייליס…) כל הכבוד ! והמון מהון נשיקות מרחוק, מתגעגעת 🙂
מהמם!
כל הכבוד לאלון ולחבר שהורידו את השולחן במדרגות (:
ממש ממש מקסים!!!
עשית לי חשק (אבל לא יודעים לנגר 🙁 )
וואו, רעיון מקסים וביצוע משגע!
מאיה ואלון – כרגיל אסטטיקה והעמדה, מקסים!
מציע לפרסם באתר houzz התמונות שלכם מהממות.
http://www.houzz.com/
שנים שאני חולמת על כזה ראנר.
הכל משגע!! הכל!!
מקסים ביותר.
אוהבת את מגוון הכיסאות סביב השולחן החדש
יצא מקסים!
כול הכבוד על הבלוג. ראיתי בלייב את התוצאה המוגמרת ואכן מרשים מאוד!
גיא
איזה כיף שחזרת.
פינת אוכל מושלמת!!!!!
נראה לי שאףפ'ם לא הגבתי בבלוג שלך אבל ממש לא יכולתי שלא- קודם כל, שמחה שחזרת לבלוג. ופינת האוכל מדהימה ממש!! אני אוהבת את המראה הנקי והביתי שלה. בבקשה אל תעלמי שוב לכ"כ הרבה זמן 🙂
איזה יופי 🙂
וואי, כבר חשבתי שנטשת את הבלוג לתמיד.. איזה כיף שלא! כרגיל כל פוסט תענוג. פליז תכתבי פה קצת יותר צפוף…
איזה כיף שחזרת!! השולחן יצא הורס, מתה מתה מתה על הכסאות השונים אך לבנים והראנר הפיל לי את הלסת! מקסים מקסים!
מאיה, כמה יופי! ואין, אין על רהיטים שמנגרים לבד. ועוד לפי הספר… לא עיגלתם אף פינה. שאפו!
מקסים מאיה! כל כך אוהבת את אוסף הכסאות שמזכיר לי את סעודת הכובען באליס… 🙂 והתמונה עם ראש האיל-צ'ארם!
מקסים . וגם הבלוג שלך ניפלא
הי מאיה, אם אפשר לשול- מאיפה תמונת ראש האייל? ואם הגדלת לעשות והכנת לבד- כיצד???תודה!
הי
השולחן פשוט ומקסים!
התחלנו להיכנס לענייני הנגרות העצמית והפרוייקט הבא הוא שולחן אוכל. נשמח לקבל ממך עוד תמונות/פרטים לגבי אופן ההכנה ולדעת מאיפה ניתן לרכוש רגלי עץ לשולחן.
תודה מראש!
פוסט ממש יפה בתור אחד במייצר ריהוט מעת בעיקר ריהוט גן אני יכול לומר בוודאות ששולחן מעץ מלא יכול לעשות את העבודה להרבה מאוד שנים ומתאים גם לתנאי חוץ וגם לפנים הבית