נקודה נקודה שעל הקיר… או כך תשדרגו קיר בחדר, בפחות ממאה ש"ח!

עוד כשהייתי קטנה (ואמא שלי תעיד על כך) היו לי כל הזמן פנטזיות על "איך לשנות את החדר" (לא שהוא נראה רע חלילה, אלא תמיד חיפשתי שינויים, ואיך להתחדש)... זה קרה לא פעם ולא פעמיים כך שאני ואמא שלי פיתחנו טכניקות ברות ביצוע שהתאימו לתקציב ולקצב... 😉
ובעצם, אם חושבים על זה, הסוד נמצא בפרטים ובטריקים הקטנים...
את הנקודות האלה ראיתי כבר לא פעם. המון טפטים יפים שיוצרים משהו מאחד בכל החדר.

את הקישורים תמצאו כאן: // + // + // + // + // + // + // + // + // + // + // + //

מצד אחד אני מאוד אוהבת טפטים. מצד שני, העלות לא תמיד זולה ותמיד יש פחד להשתעמם ממשהו קבוע... כבר אמרתי שאני אוהבת לשנות?
אז בואו נודה, שאם לא השקענו יותר מדיי, יהיה לנו גם קל לשנות ולהתחדש בבוא היום, כששוב הדחף לחדש יתקוף...

לשדרוג קיר בחדר סטנדרטי תצטרכו:
* מפל שקוף
* סכין חיתוך טובה
* צלחת לסימון העיגולים / או פאנץ' עגול
* מסקינגטייפ
* צבע לקירות (וכמובן מברשת / רולר)
* טפט משרדי פשוט (או פחות פשוט) - בצבע שתחליטו
אני בחרתי באפקט "רך" כך שהעיגולים נראים/לא נראים בהתאם לתאורה (נירוקריל של נירלט מס' 8651W וטפט לבן).
את חישוב גודל הטפט תעשו ע"פ הגודל של העיגולים שתחתכו. כמה נכנסים לכם בשורה - וכמה אתם צריכים על הקיר.

שלב א': צובעים את הקיר. ולא! אין צורך לקרוא לצבעי בשביל קיר אחד. זה לא נורא בכלל, במיוחד אם אתם צובעים קיר סטנדרטי ויש לכם רולר נוח.
שלב ב': מכינים שבלונה של עיגולים ממפל (אם יש לכם אפשרות להדפיס שרטוט, זה יקל עליכם את החישוב...) וחותכים מתוכה את העיגולים המסומנים (גבינה צהובה, לא?)

שלב ג': חיתוך הטפט. צלחת/כוס זה פתרון נפלא לחיתוך עיגולים בצורה מדויקת. אם יש לכם צורה אחרת, מספריים או פאנצ'ים יעזרו גם כמובן.

שלב ד': מדביקים בעזרת מסקינגטייפ (בזהירות על הצבע!) את השבלונה, ומדביקים את העיגולים בתוך החורים. מזיזים את השבלונה בהתאם בכל פעם, וממלאים את הקיר עד הקצה. (ותודה לדפנה שדגמנה כאן את הידיים ואת הלק הכחול...)

את הקצוות, חותכים בעזרת סכין חיתוך. ישר. אם אפשר....

ככה זה ניראה אצלנו, בחדר המשחקים של הבנות:

ובחדר של עדי, בנקודות קטנטנות יותר (שנחתכו בפאנץ')
ומזהירה אותכם.... אחרי העיגולים הגדולים שהולכים ממש צ'יק צ'אק.... הקטנטים זה סיפור אחר... קחו בחשבון!



אגב, למי שהתעניין מהיכן ה - A הזאת... היא בנויה מקאפה מצופה בבד. דבק ספריי. קצת גוטרמן בקצוות. זהו.

שבוע מצוין שיהיה...
מאיה

41 תגובות בנושא “נקודה נקודה שעל הקיר… או כך תשדרגו קיר בחדר, בפחות ממאה ש"ח!

  1. טוב לשמוע ממך… 🙂
    שלב ד' לא ברור לי,
    מדביקים בעזרת מסקינגטייפ (בזהירות על הצבע!) את השבלונה-עד כאן ברור-, ומדביקים את העיגולים בתוך החורים-פה לא ברור לי ,אם העיגולים (שחתכת בתוך החורים אז מה נצבע? )
    תודה על התשובה ,וגם על השיתוף!
    יצא מקסים וחבל שאת כותבת מעט…

    • דליה יקרה, אחרי שמדביקים את השבלונה על הקיר (באופן זמני כמובן) מדביקים את עיגולי הטפט שחתכנו בתוך החורים של השבלונה. החורים נותנים לנו בעצם מיקום מדוייק של העיגול וזה שבא אחריו. אחרי שמדביקים, מזיזים את השבלונה בהתאם, וממשיכים עם ההדבקות עד לקצה הקיר. הכל נעשה כמובן אחרי שצבענו את הקיר מראש. בעצם רק את הקיר צובעים. את העיגולים – מדביקים (זה פשוט יוצא מדוייק ויפה יותר. מקווה שהצלחתי להבהיר את עניין ועכשיו זה ברור יותר. מאיה

  2. מקסים מאוד! ובכלל החדרים של הבנות שלך יפהפיים 🙂
    טיפ קטן להדבקת הסטנסיל על הקיר עם מסקינגטייפ – להדביק את המסקינגטייפ פעם-פעמיים על הבגד לפני השימוש על הקיר, כך הוא עדיין דביק, אבל יורד בקלות מהקיר בלי לפגוע בצבע.
    שבוע נפלא!
    גלי.

  3. לפי הפוסט הזה והפוסט הקודם, אני רואה שאת חיה בבית מהחלומות שלי… כל כך יפה וקסום!
    עבודה מדהימה עם הנקודות!

  4. מזל שיש לי אותך גם מעבר לפוסטים, כי אחרת בכלל הייתי מתגעגעת בטירוף. אבל האמת, התגעגעתי לפוסטים מאוד. זה עדין ומקסים ובהחלט שדרוג רציני.

  5. כרגיל רעיון מקסים ועבודה מושלמת. תמשיכי לחדש ולשנות ושיהיה רק בכיף.
    תודה גדולה עבור האלבום הנפלא ביותר ותמשיכי הלאה . אוהבת
    תמר

  6. ברוך שובך..
    איך…איך…איך…איך…לא חשבתי בעצמי…..
    מחפשת כבר חודשים אופציה לשידרוג קיר של משפחה 'אנדר טייט באדג'ט'
    מושלם בשבילנו
    תודה

  7. אוי כמה מהמם…
    איזה איכות! וסטייל. הייתי רוצה לישון בכזה חדר…
    אפשר לשאול מאיפה הכלבלב המטרף הזה שתלוי שם למעלה?

  8. למה את מתכוונת ב – טפט משרדי פשוט?

    אני לא מכירה טפטים לקירות מלבד בחנויות של טפטים – שהן בדרך כלל יוקרתיות .

    • זהו, שממש פשוט. כזה שמוצאים בכל חנות יצירה/מכשירי כתיבה שכונתית. אמנם הצבעים מוגבלים (ולא תמיד אטרקטיביים) אבל עם טיפה טעם ושילוב נכון – בעיניי, האפקט יכול לצאת מושלם! גליל כזה של 2 מטר על 45 ס"מ לא צריך לעלות יותר מ 20 ש"ח!

  9. תגידי את קוראת מחשבות או מה?! אני בדיוק באמצע לתחבל לי תחבולות איך אני מציירת טפט נקודות על הקיר, ואת באה ופשוט מראה לי איך עושים את זה! אפשר בבקשה לבוא לגור בחדר של עדי?

  10. ואו – החדר נראה ממש טוב. וזה נראה הרבה השקעה…..

    אני (יותר נכון אבא שלי) תלה עבורי טפט והבעיה שעכשיו בא לי שינוי – אבל אחרי ששילמתי מלא כסף על טפט
    אני אחכה עם השינויים

  11. מהמם!!!! הרעיון עם הטפט פשוט אדיר!!! והתוצאה פשוט מושלמת….
    הנה עוד רעיון לשדרוג הקיר באופן מרשים וזול למדי:
    http://flodeau.com/2012/10/the-painted-house-patterned-paint-rollers/#.UIai-W-pCHg

    אני גם כן שדרגתי את ביתי לאחרונה וצבעתי קירות שידות מיטות וכל מה שבא ליד…איזה כייף שהיו חגים 🙂

  12. מאיה הכל יפה כמו תמיד .אבל ה"סגיר" (התמונה שלך עם המצלמה)… קבלי לייק ענק!

  13. היי מאיה הצטרפתי עכשיו לראשונה לבלוג שלך וזה פשוט עונג צרוף. את כל כך מוכשרת!!!! את זה ידעתי כבר מזמן, אבל כל יכולות התפירה והצביעה והבית שמסודר בכזה טוב טעם (יכולתי לנחש…) אני מגלה פה בבלוג. הרעיון עם הנקודות מבריק וגם אהבתי את פינת האוכל ואת העובדה שרק את מצליחה להוציא משהו טוב ממפיות קרושה. איזה כייף לך, לאלון ולבנות – יש לכם בית יפה ומואר בכל טוב.

  14. מאיה מאיה….. זה מהמם! הכל! התמונות, הכשרון, הכתיבה, העשיה. אני מתה על הבלוג שלך ומאד שמחתי לראות פוסט חדש שלך!!
    ולגבי העיגולים…על נייר אין לי אומץ לעשות את מה שעשית אז על הקיר?…חחחח

  15. היי מאיה,
    אהבתי את הנקודות, זה בדיוק התיכנון שלי (חשבתי על טפט אבל זה יוצא 1000 ש,ח לקיר)אני רוצה לעשות נקודות גדולות על שבלונה ולצבוע ישירות על הקיר, השאלה איך עושים את העיגולים במרווחים שווים?.

    תודה

    • אז בדיוק בגלל זה (העלות) הלכתי על משהו זמין יותר. את השבלונה אפשר להכין פשוט בעזרת מדידה מדוייקת. לא מסובך (וכמובן שאפשר להעזר במחשב ולהוציא פלט מוכן עם תרשים). אישית – אני לא בטוחה שעיגולים צבועים בשבלונה יהיו מדוייקים ולכן חתכתי טפט – מה שבטוח יהיה עיגול מושלם! והטפט הוא מהסוג הפשוט ביותר (לא כזה שעולה מליונים…) אני חושבת שצביעה זאת כבר עבודה שדורשת מיומנות ודיוק. אני אישית, לא סמכתי על עצמי בעניין הזה… בהצלחה! אשמח לראות איך יצא 🙂

  16. מאיה יקרה,
    גיליתי רק אתמול את הבלוג ואני מ-א-ו-ה-ב-ת ((:
    שאלתי- מהיכן הכוננית המקסימה בחדר? (עם הפינות המעוגלות)

סגור לתגובות.